close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פרס ביקורת התקשורת לחני לוז

מערכת שורשכט אדר, תשעג11/03/2013

פרס ביקורת התקשורת הוענק אמש לחני לוז, מבקרת וחוקרת תקשורת וותיקה, מייסדת ומנהלת מרכז תדמי"ת

תגיות:
צילום: גידי אביענרי

הפרס שהוענק לחני לוז הוא מטעם אגודת "זכות הציבור לדעת", והוא על שם אברמוביץ, המוענק זו השנה ה-13, נתרם על ידי בני הזוג קנת ונירה אברמוביץ, פעילים ציוניים המתגוררים בארה"ב, לשני זוכים ש"הרימו תרומה אמיצה, איכותית ומשמעותית במיוחד לביקורת התקשורת בישראל".

חני לוז היא תושבת בית-אל, אם לששה ילדים וסבתא לנכדה, בעלת תואר שני בתקשורת מהאוניברסיטה העברית, והיא עוסקת בכתיבה ופעילות בנושא התקשורת כבר כ-16 שנה.

לוז הפעילות הוא בנושא הדימוי השלילי והדיווחים הלא הוגנים להם זוכים אוכלוסיות מוחלשות-תקשורתית כמו ציבור ה"מתנחלים" והחרדים.

בנימוקי

הפרס נכתב :

"הגב' חני לוז מקדישה מזה שנים רבות את מיטב מרצה וזמנה לעשייה בתחום ביקורת התקשורת ומשתתפת בדיוני וועדות הכנסת לקידום חקיקה ושינוי פני התקשורת בישראל.

לפני 6 שנים ייסדה חני את מרכז תדמי"ת – המרכז לתגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית, מיסודו של הפורום המשפטי למען ארץ ישראל. מרכז תדמי"ת עוסק במעקב תקשורת, בשמירת זכויות הפרט והכלל מול כלי התקשורת, ובפעילות לקידום מדיניות "שמיים פתוחים" בתקשורת האלקטרונית הישראלית.

במסגרת פעילות המרכז מתבצע, בין היתר, מעקב אחר תחנת גלי צה"ל, ומהווה מאגר חשוב וייחודי להתבטאויות חד-צדדיות ומגמתיות בגל"צ. כמו כן, מנהלת חני קבוצה בפייסבוק "אין עניין לציבור – מה שהתקשורת הסתירה ממך" בו היא מפרסמת ידיעות תקשורתיות שאינן מגיעות למדיה המרכזית.

לחני פינת ביקורת תקשורת בתחנת הרדיו "גלי ישראל" בכל יום שישי וכן אייטם שבועי במדור "מיקרוסקופ" שבעיתון "בשבע" מזה כ-4 שנים. בעבר כתבה חני טור ביקורת תקשורת בעיתונים "הצופה" ו"מקור ראשון"."

לוז נבחרה על ידי הציבור בהצבעה אינטרנט, וזכתה באלפי קולות.

הזוכה השני השנה הוא העיתון המקוון "העין השביעית" מבית היוצר של המכון לדמוקרטיה. "העין השביעית" מהווה במה מקצועית ובראנז'אית לאנשי התקשורת לבקר את תעשיית התקשורת מבפנים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה